петък, 8 май 2009 г.

sms "благотворителност"




Остават броени дни до края на тазгодишния VIP Brother в България или т.нар благотворителен VIP Brother. Следя шоуто когато имам възможност и с всеки изминал ден се убеждавам как се използва страданието на определени хора за осигуряване печалбите на продуценти на подобен род предавания.

Един от основните недостатъци на подобна кауза е, че зрителите, изпращащи поредния "благотворителен" sms не знаят каква част от този 1 лев отива в полза на болни и изоставени деца. Според експерти, запознати с работата на мобилните оператори едва 50% от стойността на 1 sms отива за каузата. Останалите пари се разпределят за ДДС, за мобилните оператори и за фирмите, наети за обработка на съобщенията. Тук обаче е очевидно, че се пропускат още няколко основни разхода - хонорари на участниците (както стана ясно всеки участник получава процент от всички събрани sms - и и суми при участия) и не на последно място - печалба на продуцентите на шоуто. Колкото и "благотворително да е едно шоу, продуцентите го реализират с единствената цел - печалба". Ако един участник взима 5% от сумата, събрана при негово участие а продуцентите взимат 10%, то стойността за благотворителност намалява на 35%.

Друг факт, с който Нова Телевизия се опитва да спекулира е, че според тях благотворителността не е рейтингова. Всеки, който е следил медийните изяви на много известни личности е запознат, че най-лесния начин за PR е благотворителността.

Още по -тревожен е факта, че средствата - Силва Зурлева, главен консултант на Нова Телевизия заявява, че тя е човека, оторизиран да разпределя средствата. Според Силва Зурлева, набраните средства ще бъдат преведени по сметките на фондации, с които телевизията си партнира, а отговорен за оползотворяването на средствата ще бъде съответния общински кмет. От казаното може да се направи извод, че Ендемол не носи отговорност за по нататъшното оползотворяване на набраните средства, което създава реални предпоставки за злоупотреби.

Поради изтъкнатите тук причини помислете няколко пъти, преди да изпратите sms. Всеки от нас работи много за парите, които дарява, съответно всеки има право да знае какво се случва с парите, които е дарил.
TwitThis
 
Copyright 2009 Dany Blog. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan